|
Demontaż ProSporta i modyfikacja | Chik3n |
Witam
Na wstępie chciałbym podziękować Josef'owi i wszystkim innym którzy pomogli doprowadzić mi mojego Prosporta do stanu używalności . Przyczyną rozbiórki była spadająca prędkość , którą to przyczynę pokładałem w słabnącej sprężynie która przeleciała już sporo śrutu . Więc do rzeczy , oto karabinek przed wszelkimi zabiegami : (należy pamiętać o zdemontowaniu lunety przed rozbiórką sprzętu) Żeby dostać się do systemu należy najpierw poluzować wszystkie śruby , tu na zdjęciu oznaczone jako A , B , C z czego śruby A występują również po drugiej stronie łoża , po czym pociągnąć dźwignie naciągu ażeby wyszła z łoża , odkręcić śruby do końca i oddzielić system od łoża . Naszym oczom ukaże się następujący widok : Odkręcamy śrubę oznaczoną na rysunku literą D , to normalna śruba na klucz 11 , jest to śruba mocująca spust i zarazem przytrzymująca całość . W moim przypadku nie było żadnego napięcia wstępnego sprężyny . Wyciągamy moduł spustu i jeśli sprężyna sama nie wyjedzie jeśli przekręcimy wiatrówkę to po prostu naciągamy wiatrówkę i sprężyna z tłokiem ładnie nam wyjeżdża . Żeby wyciągnąć cylinder należy odkręcić śrubę oznaczoną literą F na rysunku poniżej . Odkręcając śrubę E odejdzie nam całą dźwignia naciągu , tu należy uważać ponieważ są 3 drobne elementy , podkładka metalowa , podkładka gumowa i aluminiowy dystansownik . Na tym etapie mamy już trochę części w miejscu rozkładania naszego sprzętu więc dobrze by było zorganizować sobie trochę szmat , wyczyścić elementy które już zdemontowaliśmy i odłożyć je na miejsce na którym wiemy że nikt ich nie będzie ruszał czy przestawiał . Po oddzieleniu dźwigni naciągu rozkładamy prowadnicę cylindra , na rysunku poniżej oznaczone są dwie podkładki wciskowe ( nie znam profesjonalnej nazwy ) , G , H . Należy zwrócić uwagę na sprężynkę wewnątrz prowadnicy , jest to jedyny element pod naprężeniem . W czerwonym okręgu widzimy drobne elementy o których wspominałem wcześniej . Po rozłożeniu prowadnicy otrzymujemy taki oto widok : G , H , podkładki o których mowa wcześniej , I , sprężyna na którą należy zwrócić uwagę żeby nam gdzieś nie zniknęła , znajduję się ona w prowadnicy , tu oznaczonej jako M , mamy też stopkę która jest przymocowana do cylindra , J , oraz dwa bolce L oraz K , są one różnej długości na co też trzeba uważać przy montowaniu wszystkiego w całość . Jeśli ktoś naprawdę chce może też rozebrać moduł spustu czego osobiście nie polecam z racji ilości elementów i możliwości ich pogubienia , poruszę ten temat później w temacie . Tak właściwie karabinek mamy już w częściach i otrzymujemy następujący widok : W obszarze czerwony spust w częściach o których później , w niebieskim obszarze oznaczonym S mamy podkładki między sprężyną a prowadnicą sprężyny tutaj oznaczoną jako P , kapelusz został oznaczony jako R , widzimy również śrubę o której mowa wcześniej oznaczoną przez D , O to tłok , zaś N to cylinder , reszty nie trzeba przedstawiać . Teraz najlepiej było by umyć wszystkie części w benzynie ekstrakcyjnej , dostępne w sklepach budowlanych typu Leroy Merlin czy Castorama , nasączając po prostu szmatkę przecieramy po czym wycieramy do sucha . Jeśli wymieniamy sprężynę tak jak ja sprawdzamy czy poprzedni kapelusz i prowadnica pasują do nowej sprężyny i tutaj ciekawostka , z mojej wiedzy wynika że im bardziej spasowana prowadnica tym mniej brzęczy sprężyna , w starą sprężynę prowadnica wchodziła na wcisk w nowej mam luz rzędu 1-2 mm ogółem jednak po zmontowaniu w całość nic nie brzęczy . Jeśli chodzi o smary nie będę się wypowiadał ponieważ tutaj bardzo pomógł mi Josef a temat na forum i tak jest bardzo obszerny opisany , mogę tylko dodać że ze smarami należy ostrożnie . Teraz coś o spuście , jego rozbiórka jest banalna bierzemy coś do wybijania o odpowiednich rozmiarach i po prostu wybijamy sworznie , nie wszystkie dają się jednak wybić , poniżej pokazane są 4 bolce , T , których nie da się wybić ponieważ trzymają one obudowę spustu w całości . Na zdjęciu widać wszystkie elementy modułu spustowego , jest ich trochę i są dość drobne dlatego nie polecam jego rozbierania . Pokusiłem się o polerkę spustu tylko w jednym miejscu , oto mała fotorelacja jak to wyglądało . Na początku było tak : Po przejechaniu papierem 400 wyszło tak : Wrzucamy na 1000 i otrzymujemy efekt w postaci : 2000 i widać jakąś nadzieję : Na sam koniec polerka filcem z pastą do zębów, aparat nie chciał złapać ostrości całości ale efekt widać :
Słowem komentarza do polerowania elementów spustu , naprawdę należy
polerować jak najdelikatniej i jak najmniej , tylko to co niezbędne
żeby nie doprowadzić do samostrzałów bo odwrotu z tego miejsca już
niema , ja wypolerowałem jedynie miejsce w którym śruby od języka
spustu tarły element w środku spustu , cała reszta spustu Prosporta
jest tak dobrze zrobiona że da się wszystko wyregulować bez polerowania
.
Przy składaniu spustu należy zacząć od dwóch elementów połączonych sprężyną a później już według uznania , po czym należy zwrócić uwagę na bezpiecznik ponieważ musi on być odpowiednio głęboko wsadzony w obudowę górną spustu . Cała reszta składania Prosporta to nic innego jak rozkładanie go od tyłu. Zdjęć niestety z tego etapu nie posiadam , zapomniałem aparatu . Tak jak pisałem wcześniej to nie temat o smarach a i ja nie jestem specjalistą w tej dziedzinie więc nie będę się o nich wypowiadał . Mam nadzieję że ten opis komuś się przysłuży przy rozbiórce swojej kruszyny . Teraz pytania na które poszukuję odpowiedzi : 1. Poszukuję oryginalnych wymiarów sprężyny od Prosport 'a , długość , średnica zew i wew , grubość drutu oraz ilość zwoi ponieważ sprężynę którą aktualnie mam zamontowaną pochodzi z Alfa Brawo jednak prędkość którą osiąga to 210 m/s a teoretycznie jest to oryginalna sprężyna od AA . 2. Na cylindrze za uszczelką jest prowadnica , w jakim celu ? przecież uszczelka i tak ma większa średnice zew a prowadnica do niczego nie dotyka . 3. Po rozłożeniu sprzętu zauważyłem że na prowadnicy są 4 podkładki , czy w oryginalnym PS 'ie też jest ich tyle ? No i to by było na tyle , pozdrawiam wszystkich którzy dotarli aż na koniec tego materiału i mam nadzieję że komuś się on przyda . |
[ zobacz księgę | dopisz do księgi ] | Ostatnie uaktualnienie: 14.09.2016 | Drukuj tę stronę |
aktualnie stronę przegląda
Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 37
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5256 416216 3. fopen($filename = 'howmanylog1.txt', $mode = 'a+') /volume1/web/airguns/howmany.php:37
Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, bool given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 38
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5257 416216 3. fputs($fp = FALSE, $str = '|1734793300\n') /volume1/web/airguns/howmany.php:38
Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, bool given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 39
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5257 416216 3. fclose($fp = FALSE) /volume1/web/airguns/howmany.php:39
1
Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 79
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5258 417736 3. fopen($filename = 'howmanylog1.txt', $mode = 'w+') /volume1/web/airguns/howmany.php:79
Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, bool given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 80
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5258 417736 3. fputs($fp = FALSE, $str = '') /volume1/web/airguns/howmany.php:80
Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, bool given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 81
Call Stack:
0.0000 356464 1. {main}() /volume1/web/airguns/showme2.php:0
0.5256 416112 2. include('/volume1/web/airguns/howmany.php') /volume1/web/airguns/showme2.php:558
0.5258 417736 3. fclose($fp = FALSE) /volume1/web/airguns/howmany.php:81
osób. |