Demontaż HW 77k
Futurree

Po wystrzeleniu około 2500 śrutów doszedłem do wniosku ze czas na mocniejszą sprężynę.
Oryginalna 7J wystarcza do ok. 30m, potem zbyt duże poprawki trzeba brać nie mówiąc o podmuchach wiatru.

A więc do rzeczy, przystąpiłem najpierw od zdobycia odpowiednich rzeczy, tj.:

  • sprężyna 17J z prowadnicą i podkładkami MADE BY HOGAN,

  • olej OTC - dziękuje NACZELNIKOWI,

  • smar MoS2 (dwusiarczek molibdenu) sklep motoryzacyjny lub z łożyskami,

  • puder MoS2 o wielości ziarna 3 mikrony,

  • Loctite 243 (niebieski) do blokowania gwintów,

  • klucze, imbusy, wybijaki, śrubokręty, młotek, szmaty.

Przed przystąpieniem do rozbierania wiatrówki, czytając posty kolegów, doszedłem do wniosku ze warto zrobić odpowiedni ściskacz ze sklejki, by nie męczyć się podczas wkładania silniejszej sprężyny.




Czyli jak w temacie przedstawiam FOTKI podczas rozbierania mojego HW 77K.

HW 77K - Demontaż


1) Zaczynamy od odkręcenia MONTAŻU z LUNETĄ. Dalej zdemontowałem MUSZKE:


2) Odkręcamy DWIE PRZEDNIE ŚRUBY wiatrówki:


3) Wykręcamy śruby trzymające SPUST:


4) Część MECHANICZNA oddzielona od drewna:


5) Przystępujemy do demontażu MECHANIZMU SPUSTOWEGO wiatrówki:






6) Dalej za pomocą klucza płaskiego 13mm odkręcamy śrubę. UWAGA by nie zgubić podkładki:



7) Kolejnym etapem jest demontaż naciągu dolnego wiatrówki. Za pomocą młotka i wybijaka (pręt stalowy max 3,9mm średnicy) demontujemy bolec:



8) Demontujemy dolny naciąg pamiętając w jaki sposób został zamocowany w cylindrze. Nie pogubić blaszek naciągu i sprężynki odpowiedzialnej za bezpieczeństwo:


9) Kolejny etap to odkręcenie tylniej nakrętki korpusu wiatrówki:




10) Delikatnie odkręcamy tylnią nakrętkę korpusu do końca:



11) Wyjmujemy elementy po odkręceniu nakrętki:



12) Przystępujemy do mycia BENZYNĄ EKSTRAKCYJNĄ zdemontowane elementy:




13) Mając umyte wszystkie części mechaniczne przystępujemy do składania mechaniki:



14) Czytając na forum wiele pozytywnych opinii na temat osłony PET wykonałem własnego:


Pet który wykonałem posiada lekki zapas jeśli chodzi o wymiar średnicy wewnętrznej, tzn. po włożeniu do tłoka ścianki zachodzą na siebie ok. 0,3 mm (tzw. zakładka).
UWAGA:
Ważna moja sugestia (rada) - jeśli sprężyna jest PRWOSKRĘTNA dobrze by PET posiadał tą zakładkę tak by sprężyna podczas ścisku nie atakowała krawędzi tej zakładki tylko po niej się ześlizgiwała. W drugiej konfiguracji zakładki może dojść do zniszczenia PETA choć nie musi. To z moich obserwacji 

Wyniki pomiarów tłoka:

  • średnica zewnętrzna tłoka = 25,6mm,
  • średnica wewnętrzna tłoka = 22 mm,
  • długość zewnętrzna tłoka = 130,5 mm,
  • długość wewnętrzna tłoka = 124,7 mm.

15) A wiec składamy wiatrówkę:



16) Dalej smarem MoS2 smarujemy: sprężynę, prowadnicę i podkładki:



17) Mając wysmarowaną mechanikę czas na skręcenie sprężyny:







18) Mając sprężynę na swoim miejscu kontynuujemy składanie w odwrotnej kolejności tak jak to zostało opisane w punktach od 8 do 1:
- montujemy mechanizm dolnego naciągu pamiętając o odpowiednim ułożeniu wycięcia cylindra i prowadzenia tłoka (pkt. 8),
- za pomocą młotka instalujemy stalowy bolec dolnego naciągu (patrz pkt.7),
- dalej zgodnie z (pkt.6) wkręcamy śrubę z PODKŁADKĄ, uwaga by nie przyszczypnąć blaszki dolnego naciągu podczas dokręcania śruby, sprawdzamy czy mechanizm porusza się swobodnie (sprężynka),
- kolejnym etapem montażu jest umieszczenie zewnętrznego bezpiecznika ze sprężynką w korpusie i instalacja mechanizmu spustowego za pomocą dwóch metalowych bolców (patrz pkt.5),
- dalej instalujemy osłonę spustu i wkręcamy nakrętki trzymające korpus ( pkt. 3 i 2),
- na sam koniec o ile potrzeba przykręcamy imbusem muszkę, montaż z lunetą i pozostałe dodatki

19) Wszystkie gwinty które uznałem że mogą ulec odkręceniu skręciłem na LOCTITE 243.

20) Przeguby mechanizmu dolnego naciągu przesmarowałem OTC + puder MoS2.

21) Mechanizm spustowy - pozostał nie ruszony - uznałem ze niczego mu nie brakuje.

22) Przed włożeniem mechaniki w drewno całość dokładnie wyczyściłem powierzchniowo i zabezpieczyłem oksyde środkiem samochodowym do karoserii PLASTMAL - powłoka teflonowa.


tekst i zdjęcia - AndrzejK. - futurree (bron.iweb.pl)
Dziękujemy za udostępnienie materiałów!
Na życzenie autora podajemy kontakt do niego:
mail: futurree@o2.pl



do góry

[ zobacz księgę | dopisz do księgi ] Ostatnie uaktualnienie: 14.09.2016 printer2.gif, 1 kB
Drukuj tę stronę
aktualnie stronę przegląda Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 37 Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 38 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 39 1 Warning: fopen(howmanylog1.txt): failed to open stream: Permission denied in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 79 Warning: fputs() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 80 Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /volume1/web/airguns/howmany.php on line 81 osób.

Wszystkie materiały opublikowane na tej witrynie są objęte prawem autorskim i zostały zamieszczone za zgodą ich autorów. Kopiowanie i publikowanie materiałów bez zgody ich autorów jest wzbronione.
Strona optymalizowana dla przeglądarki Firefox najlepiej wygląda w rozdzielczości 1280x1024